Mai mulți piloți ai TAROM îl acuză pe directorul general al Autorității Aeronautice Civile din România, Armand Petrescu, de încălcarea unor prevederi din domeniu. Asta reiese dintr-o scrisoare concepută în februarie 2018 de către Adrian Emil Preda, pilot Tarom, comandant adjunct al Detașamentului Boieng 737, intrată în posesia Digi24.ro. Potrivit documentului, Armand Petrescu ar fi pilotat o aeronavă fără licență, în anul 2009.
”În calitate de fost şef direct al actualului director general al AACR – domnul Armand Petrescu de pe vremea când funcţiona în calitate de copilot pe aeronava B 737 în cadrul aceluiaşi Detaşament din Compania Tarom, mi-am permis să-l atenţionez şi să-i acord un avertisment în urma faptului că încălcat prevederile Codului Aerian zburând timp de 40 de zile cu încălcarea legii, fără licenţa de zbor”, spune actualul pilot comandant Boeing, potrivit stiripesurse.ro.
”Încă de la început a intrat pe uşa din spate în aviaţie, în declaraţia de experienţă practică, a declarat o experienţă de 780 de pilot comandant la Zlin la Aeroclubul României într-un interval de 4 ani a acumulat 688 ore de pilot comandant. Asta înseamnă 170 ore de zbor anual la Aeroclub, ceea ce considerăm cam mult pentru un elev extern care mai avea şi serviciu la MT (Ministerul Transporturilor – n.red.) acest fiind angajat inspector investigaţii accidente-incidente fără a deţine experienţa necesară. Deci se afla în conflict clar de interese.
Tot în anul 1997 fiind angajat al MT în cadrul DGAVC, participă simultan la zboruri Tarom în calitate de însoţitor de bord cu contract, elev pilot extern la Aeroclubul României cu contract şi urmează în acelaşi timp şi fără nici o competenţă la cursuri teoretice pentru piloţi avion AN24 organizate de CIPA, toate aceste instituţii de aviaţie civilă fiind subordonate sau în coordonarea MT, DGAVC, adică acolo unde Armând Petrescu era angajat, situaţie clară de conflict de interese”, spune Preda, potrivit Digi24.
Pilotul susține că Armand Petrescu ar fi încercat să obțină calificarea de pilot comandant, cerând Tarom organizarea unor cursuri, acesta fiind singurul beneficiar.
”A activat în calitate de copilot B 737 la Tarom nefiind niciodată selectat de colectivul de instructori pentru a fi upgradat sau calificat pilot comandant, din două motive:fiind deţinător de licenţă CPL- Comercial Pilot (deoarece nu a reuşit să treacă toate examenele de la AACR) – care nu dau dreptul de a fi selectat pilot comandant; din punct de vedere experienţa, aptitudini şi operare B 737, nu a reprezentat pentru colectivul de instructor un element demn de a fi luat în seamă pentru calificarea de pilot comandant. (..)Un copilot, cu calificări recente şi dubios obţinute, a devenit peste noapte persoana cea mai respectabilă din aviaţia civilă. În mod de asemenea abuziv, directorul general şi-a “efectuat” între timp, pentru perioada în care nu va mai deţine această funcţie, pregătirea de inspector operaţiuni zbor chiar dacă nu îndeplineaste în nici un fel condiţiile minime necesare specificate în manualele interne şi procedurile AACR şi în Documentul ICAO 8335. Nici experiența minimă de pilot comandant cu 5.000 ore de zbor nu a deținut-o sau nu o deţine. Cerinţele (…) cer ca o astfel de persoană să deţină calificarea de pilot comandant, pilot instructor, să deţină cel puţin 5.000 ore de zbor în această calitate, să fi deţinut funcţii administrative şi profesionale de specialitate şi să fie respectat de comunitate. (..) După o întrerupere de mai bine de doi ani în care nu a mai zburat, dar a avut o activitate ,, plină de succese” la AACR, doreşte să devină pilot comandant. Motiv pentru care s-a adresat Tarom pentru a organiza acest program. În anul 2013 a zburat 9 ore şi 15 min zburate în luna ianuarie. În anul 2014 a efectuat doar un simulator în 24-25 martie nemaiavând altă activitate de zbor din acel moment”, se arată în scrisoare.